FANDOM

Syntymäpäivä: 3.4.

Syntymäpaikka: Nibelheim

Ikä: 20

Pituus: 165 cm

Veriryhmä: B

Ase: Hanskat

Työ: Tarjoilija

Kuvaus: Tifa on yksi Avalanchen tärkeimmistä jäsenistä. Työkseen hän ylläpitää 7th Heaven -nimistä baaria Midgarin slummeissa. Vaikka Tifan vaateparsi ei ehkä lähitaistelulajeihin hyvin näytä soveltuvan, on hän kuitenkin lajissa erittäin taitava. Tifa on Cloudin lapsuudentuttava, ja pitää miehestä enemmän kuin suostuisi ikinä myöntämään.

Tifan tarina (sisältää juonenkäänteitä pilaavaa materiaalia!)

Tifa vietti lapsuutensa Nibelheimissä, ja asui Cloudin naapurissa. Kaksikko ei kuitenkaan koskaan tutustunut toisiinsa kunnolla, Tifa leikki aina muiden lapsien kanssa. Tifan äidin kuoltua tyttö sai päähänsä lähteä vaaralliselle Nibelin vuorelle, jonne tämän ystävät eivät loppujen lopuksi uskaltaneet häntä seurata - paitsi Cloud. Tyttö onnistuikin satuttamaan itsensä pahasti vuorella, mutta Cloud pelasti tämän kuolemalta. Tifa joutui kuitenkin koomaan, kun taas Cloud selvisi pelkällä naarmulla. Poika sai tietenkin syyt niskoilleen, eikä kukaan oikein pitänyt hänestä - paitsi Tifa. Tifa kuitenkin selvisi tapahtumasta loppujen lopuksi täysin ehjänä. Ennen Cloudin lähtöä Midgariin hän ja Tifa tapasivat, ja tekivät sopimuksen, jonka mukaan Cloud pelastaisi Tifan, jos tämä olisi joskus pulassa. Tifa alkoi opiskelemaan lähitaistelujaleja, ja ryhtyi oppaaksi. Tietämättään hän tapasi myös Cloudin, miehen ollessa Shinran sotilaan univormussa Sephirothin ja Zackin mukana. Sephiroth joukkoineen lähti tutkimaan Nibelin reaktoria, jossa huhupuheiden mukaan tapahtui jotain omituista. Tifa toimi joukon oppaana. Sephiroth menetti järkensä nähdessään mitä Nibelin reaktorilla oikeasti tapahtui. Mies poltti koko kylän ja tappoi kaikki jotka hänen eteensä osuivat, mukaanlukien Tifan isän. Tifa tahtoi kostaa, ja lähti Sephirothin perään reaktorille, jonne mies oli suunnannut matkansa napatakseen Jenovan mukaansa. Tifan yritys meinasi jälleen kerran päättyä traagisesti, mutta Cloud piti lupauksensa, ja onnistui pelastamaan tytön, joka jälleen kerran selvisi loppujen lopuksi hyvin. Myöhemmin Tifa muutti Midgariin, jossa ryhtyi pitämään yllä 7th Heaven -nimistä baaria. Hän liittyi myös Avalanche-nimiseen järjestöön, johon vielä myöhemmin suostutteli Cloudin mukaan.