FANDOM

Ensiksi talleta peli. Sitten voit mennä joko portaita pitkin ilman taisteluita tai etuovesta aseet paukkuen. Portaat ovat pitkät ja ainoa palkinto kävelystä on elixir, joka ei kyllä ole mikään ihan huono korvaus. Jos kuitenkin haluat taistella, niin saat taistella kun menet etuovesta. Jos menet etuovesta sinun pitää mennä perällä olevaan hissiin. Hissillä mennään kerrokseen 59, jonne myös portaat johtavat.

59. kerros: Tässä kerroksessa pitää vain voittaa kolme mighty gruntia ja saat avainkortin kerrokseen 60. Nyt voit käytää lasihissiä.

60. kerros: Tässä kerroksessa sinun pitää päästä vartijoiden ohi. Jos et halua hiiviskellä niin näyttäydy vartijoille tarpeeksi monta kertaa niin ne lopulta häipyvät.

61. kerros: Keskustele henkilön kanssa joka on lähellä portaita. Häneltä saat tietoja Aeriksesta ja avainkortin seuraavaan kerrokseen.

62. kerros: Mene ensiksi Mayor Dominon huoneeseen. Hän kertoo sinulle, että jos selvität salasanan saat avainkortin kerroksiin 63, 64 ja 65. Salasana on joka kerralla eri, joten se pitää selvittää itse. Hart myy sinulle vihjeitä, mutta jokaisen vihjeen hinta on aivan älytön. Tässä ovat Hartin vihjeet: "Tässä kerroksessa on neljä tutkimuskirjastoa, jotka koskevat Shinra Inc.-yrityksen neljää eri osastoa. Salasanan osat on piilotettu neljään eri kirjastoon. Tutki jokaista arkistoa tarkasti. Kirjaston nimi on kirjoitettu laatalle, oven ulkopuolelle. Jokaisessa kirjastossa on yksi toisesta kirjastosta sekoitettu tiedosto. Katso tarkkaan tiedoston numeroa. Oikean kirjaimen saat, kun vertaat tiedoston numeroa sanan kirjaimiin. Jos tiedosto alkaa 4:llä, silloin otetaan neljäs kirjain..." Etsi siis kaikki väärissä kirjastoissa olevat tiedostot ja saat neljä kirjainta, joista salasana muodostuu.

63. kerros: Tähän kerrokseeen ei tarvitse välttämättä tulla, mutta saat kerättyä käyttökelpoisia esineitä (Star pendant, four slots ja All-materia).

64. kerros: Halutessasi voit levätä ja tallettaa. Pukukopeissa on hyödyllistä tavaraa.

65. kerros: Tässä huoneessa sinun pitää koota suuri Midgarin pienoismalli. Yksi arkku on auki ja voit sijoittaa palan mihin haluat. Joka kerta kun olet laittanut puuttuvan palasen paikoilleen, uusi arkku avautuu. Kun viimeinen pala laitetaan paikalleen aukeaa arkku, josta löytyy avain kerrokseen 66.

66. kerros: Mene vessaan ja sieltä ilmastointikanavaan. Nyt vakoillaan Shinran johtajia. Kun kokous on päättynyt seuraa Hojoa seuraavaan kerrokseen.

67. kerros: Huoneen perällä voit tallettaa ja ottaa Poison- materian. Etsi tästä kerroksesta Moth slasher ja Solider: 3rd -vihollisia. Moth slashereiltä voit varastaa Carbon banglen ja Solider: 3rd -vihollisilta voit varastaa Cloudille Hardedgen. Kun olet valmis, hyppää huoneen perällä olevaan hissiin ja mene seuraavaan kerrokseen.

68. kerros: Varusta hahmosi poison-hyökkäyksiä vastaan. Kun olet huoneessa ryhmääsi liittyy Red XIII. Ota Red ryhmääsi ja lähetä joku Aeriksen kanssa pois. Kimppuusi hyökkää Sample HO512 ja Sample HO512 opt'. Keskity ison hirviön tuhoamiseen, sillä kun se kuolee sen kaverit menevät mukana. Käytä sen apureihin Loco weed'-itemiä jos sinulla on sellainen, niin saat hyvällä tuurilla vähän apua taistelun voittamiseen. Kun voitat taistelun saat Talismanin. Kun taistelu on ohi ota Enemy Skill-materia ja pysäytä Laiturilla Hojon apuri. Ota häneltä avainkorttia seuraavaan kerrokseen. Kun olet tehnyt tämän, mene 66. kerroksen hisseille.

Hississä Tseng ja Rude ottavat sinut kiinni. Nyt on aika tavata presidentti. Kun tapaatte presidentin, hän kertoo ryhmällesi suunnitelmistaan napata Aeris ja päästä hänen avullaan luvattuun maahan. Tämän kerrottuaan hän heittää koko ryhmän tyrmään.

Sellissä puhu ensin Aerikselle ja sitten mene nukkumaan. Kun heräät sellin ovi on auki. Tutki maassa makaava vartija, herätä Tifa ja vapauta sitten muut jäsenet. Kun menet eteenpäin huomaat että kaikki ovat kuolleet ja Jenova puuttuu. Seuraa verivanaa ja mene presidentin huoneeseen. Presidentti on kuollut. Pian tapaat kuitenkin Shinran uuden johtajan, varapresidentti Rufuksen. Kun olet tavannut hänet, Cloud lähettää muut pois. Jaa nyt materiat uudestaan. Ota Cloudilta kaikki tärkeät materiat pois ja jaa ne muille. Kun ryhmä menee hissiin, heidän kimppuunsa hyökkäävät Hundred Gunner ja Heli Gunner.

Tämä on ensimmäinen pitkänmatkan taistelu, jossa vain Barret voi hyökätä normaalisti. Käytä bolt-taikaa ja ensimmäinen taistelu on pian ohi. Kun Hundred Gunner kuolee, astuu kuvioihin Heli Gunner. Jatka edelleen samaa taktiikkaa ja taistelu on pian ohi. Palkinnoksi saat mythril-amuletin. Taistelun jälkeen kuva siirtyy taas Cloudiin ja Rufukseen. Kun saat mahdollisuuden, varusta Cloud Curella ja All-Fire -yhdistelmällä. Aseta suojiin Elemental-Lightning. Sen jälkeen Rufus ja Dark Nation hyökkäävät.

Tapa ensin Dark Nation, sillä se suojaa Rufusta tehokkaasti. Tämän jälkeen taistelu on hetkessä ohi. Kun Rufus on heikoilla hän pakenee. Sitten Cloud tapaa Tifan aulassa. He lainaavat Shinralta ajoneuvot ja lähtevät pakoon. Kun voit, varusta ryhmällesi Elemental-fire suojiin, ota myös lightning ja cure. Nyt olet valmis pakomatkalle. Tavoitteena paossa on pysyä lähellä auton perää. Kun olet paennut tarpeeksi kauas, kimppuusi hyökkää Motor Ball. Huom: kaikki paossa aiheutuneet vahingot jäävät taisteluun.

Käytä paljon bolt-taikaa ja varo Rolling Fire-hyökkäystä. Voitosta saat Star Pendantin. Nyt on aika jättää Midgar ja aloittaa Sephirothin etsintä. Matkusta ensiksi Kalmiin, pieneen kylään Midgarista koilliseen. Sieltä on hyvä aloittaa.