FANDOM

Kun peli alkaa ja juna pysähtyy ja pääset ohjaamaan Cloudia. Kuuntele ensin mitä Barret sanoo ja sitten mene käytävän päähän josta käännytään vasemmalle. Matkalla kohtaat kaksi MP-sotilasta, jotka on helppo voittaa. Tutki myös maassa makaava vartija, häneltä saat potionin. Sitten seuraa ryhmää kunnes saavut paikalle, jossa Barret puhuu sinulle ja liittyy ryhmään. Matkalla on kaksi turvaovea jotka aukeavat kun puhut Biggsille ja Jessielle. Mene sitten hissiin. Alakerrassa vain seuraa Jessietä ja voita taistelut. Kun pääset tarpeeksi pitkälle löydät myös talletuspisteen, jossa peli kannattaa tallettaa. Kun menet vielä hiukan eteenpäin löydät maasta Restore-materian jota et kuitenkaan vielä saa käytettyä. Kun saat pommin asetettua kimppuusi hyökkää Guard Scorpion.

Guard Scorpionilla on pahoja iskuja, mutta kyllä sen pitäisi hoitua aika helposti. Jos scorpion nostaa häntänsä älä hyökkää, sillä hyökkääminen aiheuttaa vaarallisen Tail Laser-iskun. Kun olet voittanut taistelun varusta Barretille Assault Gun ennen lähtöä. Sitten mene takaisin ja auta Jessietä. Lopulta palaa takaisin sama tietä kuin tulitkin.

Seuraavaksi ryhmä palaa takaisin päämajaansa. Kun olet kävellyt hetken eteenpäin muutamat sotilaat aikovat hyökätä kadulla kimppuusi. Voit valita taistelun tai paeta. Kannattaa valita taistelu, sillä sotilaat eivät ole vaikeita. Kun saavut juna-asemalle, sinun pitää mennä 7 Heaven -nimiseen baariin. Päästyäsi baariin puhu ensin Tifalle ja mene sitten alakertaan. Puhu siellä kaikille ja palaa ylös, jossa Barret antaa sinulle palkkioksi 1500 giliä. Seuraavana aamuna voit alkaa varustaa ryhmääsi. Käy asekaupassa ja osta Iron Banglet kaikille ja myy Bronze Banglet pois. Käy myös Beginner's Hallissa ja ota All-materia. Esinekaupassa kannattaa myös käydä ja ostaa Fire-materia.