FANDOM

Syntymäpäivä: 19.8.

Syntymäpaikka: Nibelheim

Ikä: 21

Pituus: 172 cm

Veriryhmä: AB

Ase: Miekka

Työ: Palkkasoturi (ent. SOLDIER)

Kuvaus: Cloud Strife on pelin nuori, piikkihiuksinen päähenkilö. Vaikka muistuttaakin ulkonäöltään lähinnä huligaania, osaa hän kuitenkin ajatella kylmän järkevästi. Cloud on palkkasoturi, joka tekee työkseen oikeastaan mitä vain. Ennen hän kuuli Shinran eliittiryhmään, SOLDIER:iin, mutta nykyisin hän on liittynyt Shinraa vastaan taistelevaan Avalancheen.

Cloudin tarina (sisältää juonenkäänteitä pilaavaa materiaalia!)

Cloud lähti kotikylästään, Nibelheimistä jo nuorena liittyäkseen Shinran armeijaan. Hän ei kuitenkaan menestynyt hyvin - hän ei ikinä päässyt etenemään urallaan. Myöhemmin Cloud vangittiin Hojon tutkimuksia varten, mutta hän onnistui pakenemaan ensimmäisen luokan SOLDIER:n, Zackin, kanssa. Cloud oli kuitenkin saanut vakavan Mako-myrkytyksen, ja oli aika lailla hulluuden partaalla. Zack piti Cloudista huolen, mutta Hojon miehet saivat kaksikon kiinni. Zack ammuttiin, mutta Cloud jätettiin henkiin, koska miesparka näytti niin heikolta, ettei pystyisi tekemään mitään, ja kuolisi varmaan omin avuinkin piakkoin. Cloud kuitenkin onnistui pääsemään Midgarin slummeihin, ja siellä hän tapasikin lapsuuden tuttavansa Tifan. Tifa oli huolissaan Cloudista, ja päätti pyytää tätä liittymään Avalancheen voidakseen pitää miestä silmällä. Cloud alkoi silminnähden voida paremmin, mutta sisäisesti hän oli yhtä hässäkkää: mies unohti kokonaan oman itsensä, ja luuli olevansa se, mitä Zack joskus oli ollut. Myöhemmin Tifa kuitenkin auttaa Cloudia palauttamaan mieleensä asioiden oikean laidan, ja loppujen lopuksi mies saa mielenterveytensä takaisin.