FANDOM

Syntymäpäivä: 15.12.

Syntymäpaikka: Corel Village

Ikä: 35

Pituus: 196 cm

Veriryhmä: O

Ase: Kiväärikäsi

Työ: Avalanchen johtaja

Kuvaus: Vaikka ulkokuoreltaan vaikuttaakin kovasydämiseltä, on tälläkin miehellä kuitenkin tunteet. Vaikka ei sitä kenelle tahansa myöntäisi, osaa hänkin rakastaa ja välittää, ja hänen elämänsä tärkein asia onkin ehdottomasti hänen nelivuotias tyttärensä, Marlene. Nykyään Barret johtaa ekoaktivistiryhmää, Avalanchea, ja taistelee kaikin voimin Midgaria johtavaa suuryritystä Shinraa vastaan, joka imee Planeetan elinvoimaa Mako-reaktoreilla.

Barretin tarina (sisältää juonenkäänteitä pilaavaa materiaalia!)

Barret syntyi North Corel -nimisessä pienessä kylässä. Hän eli melko onnellista elämää, kunnes Shinra astui kuvaan. Shinra tahtoi rakentaa Coreliin Mako-reaktorin. Suunnitelma hyväksyttiin, vaikka Barretin paras ystävä Dyne sitä aluksi vastustikin. Eräänä päivänä Barret sitten oli palaamassa Coreliin Dynen kanssa, mutta koko kylä oli tulessa, Shinran "ansiosta". Sekä Barretin, että Dynen vaimot kuolivat tulipalossa, mutta sentään Dynen tytär, Marlene, säilyi hengissä. Kaksikko aikoi palata kylään, mutta Shinran joukot pysäyttivät heidät. Dyne horjahti kalliolta, ja Barretin yrittäessä vetää ystävänsä ylös Shinran sotilaat ampuivat kummankin miehen käden irti - Barretin oikean ja Dynen vasemman. Tämän johdosta Dyne tietenkin tippui alas. Barret selvisi hengissä, ja piti huolta Dynen tyttärestä ja rakasti tätä kuin omaansa. Barret ei ikinä unohtanut vihaansa Shinraa kohtaan, ja myöhemmin hänestä tulikin Avalanche-nimisen Shinraa vastaan taistelevan ryhmän johtaja.