FANDOM

Syntymäpäivä: 7.2.

Syntymäpaikka: ?

Ikä: 22

Pituus: 163 cm

Veriryhmä: O

Ase: Sauva

Työ: Kukkamyyjä

Kuvaus: Aeris on nuori kukkakauppias, joka asustelee Midgarin slummeissa äitinsä kanssa. Aeris on luonteeltaan hyvinkin pirteä ja iloinen, vaikka joutuukin elämään vaarallisella alueella. Tyttö on kuitenkin ripeä sekä päästään että jaloistaan, ja onkin tämän takia onnistunut selviämään slummeissa eläessään.

Aeriksen' tarina (sisältää juonenkäänteitä pilaavaa materiaalia!)

Aeriksen äiti, Ifalna, kuuluu "muinaisiin", joita kutsutaan nimellä Cetra. Ifalna meni naimisiin Gast nimisen professorin kanssa. Pariskunta asui pohjoisessa, Icicle Village -nimisessä pienessä kylässä. Siellä Gast tutki Cetroja Ifalnan avustuksella. Myöhemmin pariskunta sai myös lapsen, jolle he antoivat nimen Aeris. Kuitenkin, tytön ollessa nuori, professori Hojo sai selville perheen asuinpaikan. Hojo tahtoi Aeriksen koekaniinikseen, koska tutki myös Cetroja. Joukko Shinran sotilaita mukanaan Hojo auttoi itsensä sisään perheen asuntoon. Sotilaat tappoivat Gastin, mutta Ifalna onnistui pakenemaan Aeriksen kanssa Midgariin. Midgarin juna-asemalla Ifalna kuitenkin kuoli, viimeisinä sanoinaan hän pyysi erästä paikalla ollutta naista pitämään huolta tyttärestään. Nainen, Elmyra, suostui tähän, koska oli hyvin yksinäinen - hän oli odottanut miestään palaavaksi sodasta jo kauan, mutta turhaan. Niinpä Aeris vietti lapsuutensa Elmyran luona Midgarin slummeissa. Hojo sai selville Aeriksen'' olinpaikan, mutta tyttö onnistui kuitenkin välttelemään miestä taitavasti. Aeris elätti itseään kasvattamalla kukkia hylätyssä kirkossa, ja myymällä näitä.